FGF – Forschungsnetzwerk
Follow us on Facebook Follow us on LinkedIn
Skip to content
  • Home & Aktuelles
    • Pressemitteilungen / Medien
    • Terminübersicht
    • Stellenausschreibungen
    • Aktuelle Call for Papers
    • Newsletter
  • Verein
    • Organisation des FGF
    • Präsidium & Vorstand
    • Satzung
    • Förderer & Stakeholder
    • Mitgliedschaft im FGF
    • Ansprechpartner
    • Spenden
  • Themen & Publikationen
    • Entrepreneurship-Professuren in Deutschland
    • FGF Expertendatenbank
    • Policy Brief „Unternehmertum im Fokus“
    • Themen des FGF & Linksammlungen
    • FGF Studies in Small Business and Entrepreneurship
    • FGF Entrepreneurship-Research Monographien
    • (Lehr-)Bücher von FGF-Mitgliedern
    • FGF Conference Proceedings
  • G-Forum
    • G-Forum 2026 – Cottbus
    • G-Forum Konferenz 2025 – Stuttgart
    • Bisherige G-Forum Konferenzen
    • G-Forum Gutachterboard
    • Sie möchten das G-Forum ausrichten?
  • Weiterbildung
    • FGF Doctoral Program
    • FGF Doctoral Program – Class of 2026
    • DoktorandInnenkolloquium
  • Awards
    • Preisträger FGF-Best Research Paper Awards 2025
    • Auslobung – Best Paper Research Awards 2025
    • Bisherige Preisträger der FGF-Best Paper Awards
  • Arbeitskreise
    • Cultural & Creative Entrepreneurship
    • Entrepreneurship Education
    • Familienunternehmen
    • Gründungs- und Mittelstandsfinanzierung
    • Inclusive Entrepreneurship
    • Social Entrepreneurship
    • Sustainable Entrepreneurship
  • New open access publication in FGF Studies in Small Business and Entrepreneurship „Progress in Entrepreneurship Education and Training“ (Springer)

    15. Mai 2023

    The new release in our series FGF Studies in Small Business and Entrepreneurship with the title
    „Progress in Entrepreneurship Education and Training – New Methods, Tools, and Lessons Learned from Practice“
    is open access, which means that you have free and unlimited access. The book offers theoretical perspectives and a macro view on entrepreneurship education and training Discusses Teaching and learning formats for different target groups (e.g., schools, academics) Presents empirical evidence as well as Tools and instruments used in practice, Springer 2023, Editors: Joern H. Block, Jantje Halberstadt, Nils Högsdal, Andreas Kuckertz, Helle Neergaard

    Category: Archiv
  • Post navigation
    ← Call for Papers for the 18. EBS Best Paper Award 2023 on innovation, corporate entrepreneurship and transformation Aktuelles Stellenangebot – Hochschule Koblenz hat eine Tandemprofessur für „Sustainable Business Development“ ausgeschrieben →
  • Deutsch
  • English
-129Days -6Hours -27Minutes -23Seconds

G-Forum 2026 – 16. bis 18. September, Cottbus

Mitglied werden

Policy Brief „Unternehmertum im Fokus“ (vormals „Mittelstand aktuell“)

Archive

Der Förderkreis Gründungs-Forschung e.V.

FGF - Forschungsnetzwerk
Entrepreneurship, Innovation
und Mittelstand e.V.
Haus 1, Zapf-Gebäude, 3. OG
c/o Dr. Madlen Schwing
Nürnberger Str. 38
95448 Bayreuth


Tel.: +49 160 366 9087
E-Mail: info@fgf-ev.de

  • Impressum
  • Datenschutzerklärung
  • Disclaimer
  • Redaktion
  • Sitemap
  • RSS Feed
Iconic One Theme | Powered by Wordpress