FGF Entrepreneurship Research Monographs (Eul Verlag)

More than 70 volumes are available in the FGF Entrepreneurship monograph series, some of which were published in cooperation with UK-based Avebury/Ashgate Publishing. Some of these works are available in German; some in English.

Besides this “yellow series”, three volumes were published on methodological aspects of research, development and didactics: FGF research methods, methods of development and teaching methods (blue series).

All publications are available through bookshops or the Eul Verlag (Eul publishing company).

Overview of recent publications:

  • Gladbach, Stefan. Der Abbruch akademischer Gründungsvorhaben – Eine explorativ-empirische Untersuchung. ISBN 978-3-8441-0387-8.
  • Brülhart, Andreas. Opportunity Recognition und Entrepreneurship Education – Eine empirische Untersuchung an Studierenden eines Entrepreneurship-Masterprogrammes.  ISBN 978-3-8441-0259-8.
  • Saßmannshausen, Sean Patrick. Entrepreneurship-Forschung: Fach oder Modetrend? – Evolutorisch-wissenschaftssystemtheoretische und bibliometrisch-empirische Analysen. ISBN 978-3-8441-0165-2.
  • Alpert, Michael. Türkische Selbstständige in Deutschland – Strukturen und Erfolgsfaktoren im Gründungsprozess. ISBN 978-3-8441-0029-7.
  • Kurch, Markus. Leitungsstrukturen von Gründungs- und Wachstumsunternehmen – Analyse der Veränderungen im Zeitverlauf. ISBN 978-3-89936-999-1.
  • Muschaweck, Florian. Franchising für Zahnärzte – Eine empirische Analyse. ISBN 978-3-89936-994-6.
  • Pfeifer, Benjamin. Zur Nachhaltigkeitsorientierung von Private Equity-Investoren. ISBN 978-3-89936-877-2.
  • Klaußner, A. Phasenangepasste Führung von Wachstumsunternehmen – Eine empirische Untersuchung im deutschsprachigen Raum. ISBN 978-3-89936-843-7
  • Baum, Matthias. International Entrepreneurship. Determinants of the Propensity to Internationalize and
    the Different Types of International New Ventures. 978-3-89936-752-2.
  • Markgraf, Daniel. Einfluss von Persönlichkeit und Wissen auf den Gründungsprozess.  ISBN 978-3-89936-729-4.
  • Hübscher, Jutta. Regionalspezifische Erfolgsfaktoren von Gründungen. ISBN 978-3-89936-727-0.
  • Böhringer, Andreas. Die Förderung der Entwicklung junger Biotechnologieunternehmen. ISBN 978-3-89936-687-7.
  • Lomberg, Carina. Personalanreizstrategien junger Wachstumsunternehmen – Eine emp. Untersuchung auf Basis der Anreiz-Beitrags-Theorie.  ISBN 978-3-89936-659-4.
  • Raueiser, Thomas. Syndizierungsstrategien von Business Angels – Eine fallstudiengestützte Analyse. ISBN 978-3-89936-593-1.
  • Kaden, Julia. Regionale Unterschiede der Selbstständigkeit in Deutschland. ISBN 978-3-89936-558-0.
  • Haus, Jasmina. Förderung von Unternehmertum und Unternehmensgründungen an deutschen Hochschulen. ISBN 978-3-89936-542-9.
  • Sager, Bernadette. Strategische Marketing-Planung in jungen Wachstumsunternehmen. ISBN 978-3-89936-537-5.
  • Jaskiewicz, Peter. Performance-Studie börsennotierter Familienunternehmen in Deutschland, Frankreich und Spanien. ISBN 978-3-89936-502-3.
  • Haase, Heiko; Lautenschläger, Arndt. Die GET UP-Initiative. ISBN 978-3-89936-483-5.
  • Schwens, Christian. Internationalisierung mittelständischer Unternehmen – Eine empirische Analyse unter Berücksichtigung von Born Globals. ISBN 978-3-89936-473-6.
  • King, Christian. Erfolgreiche Marketingstrategien für innovative technologie- orientierte Unternehmensgründungen. ISBN 978-3-89936-444-6.
  • Seidel, Michael. Von der Arbeitslosigkeit in die Selbständigkeit. ISBN 978-3-89936-390-6.
  • Pesch, Stefanie. Wirtschaftliche Wirkungen von öffentlichen Förderprogrammen für Existenz- und Unternehmensgründungen in Deutschland. ISBN 978-3-89936-367-8.
  • Weber, Felix-Michael. Der Einfluß der Postgründergeneration auf die Performance – Eine emp. Analyse dt. u. österreichischer Familienunternehmen. ISBN 978-3-89936-353-1.
  • Mellor, Robert B. Achieving Enterprise Teaching Entrepreneurship and Innovation in Business and Academia. ISBN 978-3-89936-338-8.
  • Westphal, Rouven. Kundennutzen und Auswirkungen von Business Angels-Netzwerken.  ISBN 978-3-89936-335-7.
  • Roskos, Stefan. The influence of entrepreneurial- and market orientation on the degree of innovation and success of new ventures in technology. ISBN 978-3-89936-312-8.
  • Schütz, Christian. Exitstrategien von Business Angels. ISBN 978-3-89936-283-1.
  • Lendner, Christian. Organisationsmodell und Erfolgsfaktoren von Hochschulinkubatoren. ISBN 978-3-89936-280-0.
  • Kraus, Sascha. Evolutionäres Strategisches Management von Gründungsunternehmen. ISBN 978-3-89936-255-8.
  • Castringius, Roland. Regionale Gründungsförderung. ISBN 978-3-89936-247-3.
  • Ebbers, Ilona. Wirtschaftsdidaktisch geleitete Unternehmenssimulation im Rahmen der Förderung von Existenzgründungen aus Hochschulen. ISBN 978-3-89936-224-4.
  • Berg, Holger. Evolution der Gründungsunternehmung im Resource-based View.  ISBN 978-3-89936-214-5.
  • Purle, Enrico. Management von Komplexität in jungen Wachstumsunternehmen. ISBN 978-3-89936-196-4.
  • Schmitz, Christian E. Zur Entwicklung des Unternehmerbegriffs. ISBN 978-3-89936-195-7.
  • Ege, Christian. Unterstützungsnetzwerke für forschungsnahe Unternehmensgründungen. ISBN 978-3-89936-187-2.
  • Joffe, Gideon. Entstehung und Entwicklung des Unternehmertums in der VR China.  ISBN 978-3-89936-175-9.
  • Klandt, Heinz; Ahmad Zaki Abu Bakar (Eds.). IntEnt2002. ISBN 978-3-89936-133-9.
  • Keßler, Alexander. Unternehmensgründungen in europäischen Transformationsländern. ISBN 978-3-89936-080-6.
  • Faisst, Ulrich. Performance Measurement in Corporate Venturing. ISBN 978-3-89936-045-5.
  • Klandt, Heinz; Weihe, Hermann (Hrsg.). Gründungsforschungs-Forum 2001 – Dokumentation des 5. G-Forums Lüneburg, 4./5.10.2001. ISBN 978-3-89936-024-0.
  • Kugler, Friedrich. Erfolgsfaktoren und Erfolgsmuster von Unternehmensgründungen. ISBN 978-3-89936-021-9.
  • Karcher, Heiko. Multimediaunternehmen – Standortvoraussetzungen und Standortwahl in Deutschland. ISBN 978-3-89012-997-6.
  • Nieuwenhuizen, Cecile / Klandt, Heinz (Eds.).  IntEnt2001. ISBN 978-3-89012-972-3.
  • Schmidt-Buchholz, Alexandra. Born globals. ISBN 978-3-89012-903-7.